Den 1. – cesta

Naše cesta započala 14.5. v 7:00 ráno odletem z Prahy na letiště Heathrow. Letěli jsme krásným novým Airbusem A320, zatím asi nejnovější co jsem viděl. První let byl cca 2 hodiny a proběhl v pohodě. Po přistání jsme měli necelé 2 hodiny na přesun k terminálu 5, z kterého odlétají spoje do USA. Z tohoto přestupu jsme měli trochu obavu, jelikož letiště je hrozně velké (3tí nejvytíženější letiště na světě). Hned u výstupu z letadla jsme naštěstí dostali Express Line, což je taková oranžová kartička díky které můžete využívat Fast Track a všechny předběhnout. To nám hodně pomohlo při odbavování a nakonec jsme se na terminál 5 dostali za půl hodiny.

Cesta přes oceán do LA trvala cca 12 hodin. Byl to první let s British Airways, takže jsme nevěděli co čekat. Místa jsme měli dopředu vybraná díky možnosti online check-in 24 hodin před odletem. Vybrali jsme si uper desk, což je “druhé” patro obřího letadla Airbus A380. Některé společnosti jako např. Emirates mají celé druhé patro pro Business a 1.class, takže je docela super vyzkoušet si jaké to je i v socko třídě. Seděli jsme v prostřední řadě kde jsou 4 sedadla vedle sebe a celý let proběhl v pohodě. Jídlo bylo dobré, sedačky pohodlné.

Po příletu do LA jsme vystáli frontu na imigrační “pohovor” (nechápu proč se tomu tak říká, pro evropany je to jen formalita), dali jsme otisky prstů atd. a pokračovali dál pro kufry. V LA musíte kufr znovu odbavit, což jsme si raději ověřili ještě v Praze. Jelikož jsme měli asi 4 hodiny čas, nějak jsme nespěchali a pomalu šli hledat cestu na terminál 4. Značení opravdu otřesné, žádná cedulka ani ukazatel. Mysleli jsme, že musíme jet autobusem, ale pan řidič nás vyvedl z omylu a ukázal na výtah, kterým se dostaneme k terminálu. Nějaké označení tady moc neřeší. Měli jsme hodně času a také hlad, tak jsme si dali jídlo. Dobrá polévka (2x), pizza (1x), pivko, voda = 40 dolarů (z toho 10 dolarů bylo to pivko). Po jídle jsme měli ještě asi hodinu a půl, kterou jsme využili k připojení na net.

Poslední let byl s American Airlines což není teda žádná hitparáda (to jsme ale nevěděli) a trval cca 6 hodin. Co jsme ale věděli je, že poletíme starým letadlem Boeing 757 (toto letadlo se začlo vyrábět v roce 1985). Výhodou je, že je zde opravdu hodně prostoru pro nohy. Ve srovnání s A380 asi dvojnásobek místa. Poslední část cesty byla hodně náročná. AA jsou opravdu ale opravdu špatné. Za celou cestu jsme dostali jen jedno pití a žádné jídlo což mi u 6ti hodinového letu přijde trochu úlet. Když srovnám s evropskými dopravci i u Travel Service dostanete najíst (a to je co říct). Naštěstí jsme byli tak vyřízení, že nám to bylo nějak jedno. Cesta vůbec neutíkala a my jen čekali na přistání.

V Honolulu na letišti nás čekalo pouze vyzvednutí kurfu a cesta do hotelu. Z letiště můžete jet veřejnou dopravou, ale my jsme zvolili Uber pro urychlení cesty. Cenovka 32 dolarů, ale bylo to rychlé.

Přijeli jsme asi v 21:00, ubytovali se a šli se podívat po okolí. Na pozdní večeři jsme si koupili čínskou polívku 😀 a šli spát.