Rakousko 2018 – již ve třech – část 1.

Nějakou dobu si budeme muset odpustit letadlo, takže se vydáváme na poznávání okolních státu autem. Jelikož je Nelouš ještě malej, nemohli jsme se vydat na dlouho cestu, aby neseděla dlouho v sedačce. Plán byl jasný. Cílová destinace Rakousko Sankt Johann im Pongau.

Z Prahy je to asi 5 hodin cesty za výborné dopravní situace, což se nám zdálo hodně, jelikož jakékoliv zdržení v kolonách bude problematické. Nakonec jsme se rozhodli, že pojedeme se zastávkou v Německu, konkrétně v městečku Ingolstadt, kde je mimo jiné super outlet.

Cesta z Prahy probíhala dle mého očekávání. Kolony se nám nevyhnuly a tak se cesta do Ingolstadt trochu protáhla. Nicméně, jsme přijeli na místo a Nelouš vypadat v pohodě i před úmorné vedro, které panovalo celý týden. Ubytovali jsme se v hotelu Block hotel & living, který určitě doporučuji, protože je kousek od outletu, mají zde skvělé snídaně a ještě úžasnější pokoje. Plánovali jsme zde 2 noci s tím, že využijeme čas k nakupování. Doporučení pro tento outlet, kdy sem jet, apod. rozepíšu v chystaném článku.

Dva dny jsou za námi a máme zde sobotu. Vydáváme se na cestu do naší cílové destinace. Po cestě máme zastávku v Dachau, kde se jdeme podívat na auto a pak pokračujeme dále směr Rakousko. Dálnice jsou totálně ucpané, a jedeme hodně pomalu, takže nám cesta zabere víc času než jsme doufali. Odpoledne jsme dorazili na místo. Malebné městečko v údolí s výhledem na krásně zelené kopce. Ubytování máme v Alpenland Sporthotel, který nabízí také wellness centrum, včetně vnitřního bazénu, fitka, tenisových kurtů apod.

Druhý den odpočíváme a užíváme klidu. Jdeme s Neloušem do bazénu a na procházku po městečku. Co se týče umístění hotelu je naprosto perfektní a jste prakticky v centru, takže máte vše kousek. Hned vedle jsou restaurace, nákupní centrum, prostě vše co potřebujete. Cesty jsou zde v pohodě, takže s kočárem není problém.

Salzburg

Na dnes máme naplánovaný výlet do Salzburgu. Je pěkné vedro, takže uvidíme jak to bude malá snášet. Auto necháváme na parkovišti v centru, bereme kočár a rovnou jdeme na oběd, protože nestíháme. Zastavujeme ve veganské restauraci, která musím říct velice dobrá. Poté vyrážíme k prvnímu místu a to jsou zahrady Mirabell a také zámek Mirabell. Opravdu velice krásné místo a úžasné zahrady.

Pokračujeme dál přes řeku a přecházíme most Makartsteg, který je obsypaný zámečkama. Osobně to moc nechápu a není to ani moc pěkný. Historické centrum je velice pěkné, ale je zde šíleně turistů. Procházíme postupně až na Mozartplatz. Co se nám už bohužel nepodařilo, bylo vyjet na skálu k pevnosti Hohensalzburg. Nelinka už byla docela unavená a museli jsme jet zpět.