Paříž za víkend

Paříž jsem chtěl vždy navštívit a tak jsme se rozhodli pro víkendový trip. Letěli jsme v pátek večer s Transavia. Letenky s touto společností seženete opravdu levně. Nás stály cca 3000 Kč pro oba.

Jelikož byl přílet až kolem 22:00 večer, zůstali jsme na noc v hotelu na letišti. Ráno jsme se vydali do centra Paříže. Cesta z letiště Orly je úplně v pohodě. Hned u terminálu jezdí vláček Orylyval, který vás zaveze na konečnou stanice metra Antony z které se již snadno dostanete kamkoliv (původně jsem chtěl jinou trasu pomocí tramvaje na konečnou metra, ale pán z hotelu nám poradil tuto jako lepší variantu). Přímo na letišti si můžete koupit jízdenku až do centra Pařiže – stojí 12,05 EU pro jednoho. Náš hotel bych přímo v centru kousek od Eiffelovky. Celkem jsme jeli zhruba 45 minut a museli jsme párkrát přestoupit. Vše na lístek, který jsme koupili na letišti.

Hotel jsme měli http://www.hotelempereurparis.com/ – lokalita super, cca 400 metrů od metra. I když jsme přijeli brzo, mohli jsme se ubytovat a rovnou se vydat k Eiffelovce. Po cestě jsme si koupili v marketu oběd, který jsme dali na lavce v parku u věže. Lístky na věž doporučuji zakoupit online dopředu. Vyberete si vhodný čas a nemusíte stát v brutálních frontách, které tam jsou. Pokud máte online lístky, jdete rovnou k výtahu, který vás zaveze do jednotlivých pater. Záleží, jaký máte druh lístku. My jsme jeli až nahoru, což určitě doporučuji.

« 2 of 2 »

Počasí nám vyšlo krásně a byl úžasný výhled. Jediné co musíte překousnout je šíleně moc lidí. Dálka návštěvy je na vás. Můžete zde být 10 minut nebo hodinu atd.. Záleží na vás. Zpět se dostanete zase výtahem. Pěšky jsme to nezkoušeli.

Jakmile jsme sestoupili vydali jsme se přes řeku k Trocadéro. Zde jsme sedli na metro a jeli směř Vítězný oblouk. Zde jse si koupili lístky, díky kterým se dostanete na vyhlídku a k památníku. Vystoupat musíte točitým schodištěm. Opět je zde krásný výhled na všechny strany Paříže.

Po zhlédnutí všech krás jsme šli na oběd do Mekáče a dále pak směr Sacre Coeur. Opět zde bylo hrozně lidí a všude spousta vojáků, kvůli bezpěčnosti. Nachvilu jsme se posadili u kašny a koupili od místních prodavaču pivko. Těch je všude opravdu hodně a nutí vám vše možné. Je zde opět krásný výhled a interiér baziliky je krásný. Zrovna zde probíhala mše.

Cestou dolů můžete využít lanovku, ale my jsme šli pěšky. Po cestě jsme skočili na Haagen Dazs a dali si pořádnou nálož zmrzky. Pak jsme sedli na metro a jeli zpět do hotelu, abychom se připravili na večerní procházku k Eiffelovce.

Nutno podotknout, že je zde opravdu draho. Pokud chcete jít na pěknou večeři, musíte počítat, že to bude trochu drahé a určitě bude vhodné se dobře obléci. Po dobrém jídle, jsme šli k večerní Eiffelovce, která je opravdu úžasná. Opět je zde milión lidí a ruzných prodejců. Zdrželi jsme se pár minut a šli do hotelu.

Druhý den

V neděli jsme měli v plánu procházku kolem Invalidovny až do Louvre. Opět doporučení koupit lístky přes net. Kupovali jsme cca hodinu před vstupem a úplně v pohodě. Ušetřili jsme si pár desítek minut ve frontě. Muzeum je opravdu obří, řekl bych že podobně velké jak v New Yorku. Primárně jsme chtěli na egyptskou expozici. Je to jedna z těch posledních, která nám chyběla (bereme ty velké, které jsou ve světě). Opravdu velké množství exponátů, ale co nechápu je absence anglického textu. Vše prostě francouzsky. Také jsme chtěli vidět nejdůležitější exponát a to obraz Mona Lisa. Něž jsme se sem dostali, prošli jsme x krásných místností, nádherně zdobených – fresky, dřevěné vyřezávané stropy atd. Krása. Viděli jsme také klenoty první a druhé manželky Napoleona a klenoty dvorní dámy. Poté jsme šli k obrazu Mona Lisa. Zde bylo opravdu hodně lidí, všichni chteli selfie atd.

Stihli jsme tedy jen menší část muzea další si necháváme na další návštěvu. Na oběd jsme šli opět do Mekáče a poté se vydali pěšky přes park zpět do hotelu. Tam jsme opět jeli stejnou cestou na letiště.