Víkend v Marsei

Ještě než odletíme na Floridu, vydáme se na víkend do Marsei. Pro tuto cestu jsem zvolil levné letenky od dopravce Volotea a celkem nás stály 100 EU. Připlatil jsem si za fast track, abychom měli jistotu místa pro kufr a vydali se na letiště v Praze.

Cesta naprosto v pořádku, rozhodně lepší dopravce jak třeba Ryanair. Letiště v Marsei je trochu dále od centra, ale za zhruba 14 EU si koupíte zpáteční lístek na autobus, který vás hodí do centra. Vše jsme stihli zhruba do hodinky. Na nádraží jsme rovnou skočili do metra a jeli k našemu hotelu, který bych pár zastávek od hlavního přístavu, takže docela dobrá lokalita. Hodili jsme jen kufry na pokoj a vydali se pěšky k přístavu. Problém byl s jídlem. Vše prakticky zavřeno nebo už bylo před zavřením. Našli jsme ale skvělou rodinnou restauraci, kde jsme se usadili a nakonec jsme zde ještě párkrát jedli. Určitě doporučuji – Le Petit Cabanon. Po jídle jsme si prošli přístav a pak jeli zpět na hotel, abychom si odpočali na zítra.

Druhý den – sobota

Hned ráno jsme se vydali k přístavu, abychom chytli loď na ostrov Les Isles. Vstupenku na loď si koupíte hned na místě a není vůbec drahá. Počasí nám vycházelo super, takže jsme se tešili na pěkný den. Loď jede zhruba 30 minut a vyloží vás v malém přístavu. Zde máte hned tabulku a cestami, kam se můžete na ostrově vydat. Je zde nespočet krásných míst a staré pevnosti. Udělali jsme si procházku po jedné části ostrova a kolem druhé šli mrknout na restaurace. Bohužel vše se točí kolem přístavu a restaurace nejsou moc dobré, takže vybírejte obezřetně. První, kde jsme si sedli jsme čekali na obsluhu, která nepřicházela a ještě zde bylo hrozně hlučno, takže jsme šli jinam. Zde už to bylo v pořádku. Dali jsme si pizzu a víno za docela přijatelnou cenu. Po jídle jsme sedli na loď a jeli zpět.

« 1 of 2 »

Další cíl naší cesty bylo projití historického centra Marsei. První zastávka Musée des Docks Romains, kde se můžete podívat na vykopávky starého doku. Vidět zde můžete pozůstatky amfor a mrknout se na obrázky, jak to dříve vypadalo. Nevýhoda je, že je vše ve francouzštině, takže doporučuji Google Translator, díky kterému aspoň něco zjistíte. Výhoda je vstupné zdarma.

Pokračujeme uličkami k Musée d’Archéologie Méditerranéenne, kde jsme opět získali vstup zdarma. Muzeum je rozdělené na více částí, a každý se najde to své. Nás velice zaujali trofeje v podobě hlav (viz. fotky).

Po prohlídce jsme seběhli opět k moři a navštívili Cathédrale La Major, což je jedná z nejvíce známých katedrál v Marsei. Pokračujeme dál k přístavu kolem futuristické stavby Mucem až k pevnosti Fort Saint-Jean. Večer opět míříme na hotel, ale se zastávkou v Lidlu.

Druhý den – neděle

Hned ráno bereme Uber a vydáváme se k Château Borely. Jedná se o menší zámeček, který si můžete projít a mrknout na výstavu Decorative Arts and Fashion. Po prohlídce jdeme pěšky na pobřeží. Procházíme velkým parkem, který patří k zámku a pomalu se dostáváme na místní pláž, kde zrovna probíhá výstava draků. Jsou zde opravdu šílenosti a obří věci včetně Krtečka. Trochu jsme se zde zdrželi a vše si prohlédli a vzali Uber na hlavní atrakci dnešního dne a tou je Basilique Notre-Dame de la Garde. Bazilika trůní na 154 vysoké skále a byla postavena v roce 1853-1864. Ročně ji navštíví více než 1,5 milionu turistů. Je zde krásný výhled na celou Marsei a určitě musíte navštívit.

Pěšky scházíme z kopce uličkami až k přístavu a jdeme mrknout na Abbaye Saint-Victor. Poté jdeme na pozdní jídlo do restaurace, kterou jsem již zmiňoval. Ještě si procházíme okolí přístavu a kupujeme nějaké drobnosti a jedeme zpět na hotel.

V pondělí dopoledne jedeme na nádraží a autobusem zpět na letiště a do Prahy 🙂