Den 13. – Na Pali Coast a Waimea kaňón

Na dnešní den jsme měli naplánovaný výlet k nejvíce oblíbenému místu Na Pali Coast. Nedostanete se zde jinak než lodí. Na Kauai můžete najít hodně společností, které nabízí výlety.

Je zde hodně katamaránů a velkých lodí, ale my jsme zvolili něco trochu jiného. Našel jsem menší společnost http://www.captainnapali.com/ která nabízela trip za 105 babek na osobu. Nejnižší cena co jsem našel a hlavně se jelo na malé nafukovací loďce pro 14 lidí.

Vzali jsme si ranní výlet takže vstávačka v 5:30 abychom byli na 7:00 v přístavu. Pro nás trochu náročná záležitost, ale zvládli jsme to a dokonce jsme přijeli včas! (pro ty co nás znají to musí být překvapení). Lodička byla opravdu malá. Nakonec nás bylo 12 + 2 člená posádka (kapitán + makak). Vydali jsme se na cestu proti obřím vlnám. Museli jsme vyčkat, než jsme se dostali na volné moře z přístavu. Seděli jsme na krajnici nafukovací lodě a drželi se provazu. Moc pohodlné to nebylo. Po pár minutách cesty jsme narazili na hejno delfínů. Plavali kolem lodě a ukazovali se nám v plné kráse. Dokonce jsme viděli i malé delfíňátko, které pořád skákalo z vody ven do výšky. Opravdu úžasné. Přikládám video, které jsem natočil. Není to žádná sláva a rozhodně to nezachycuje okamžik, ale aspoň něco 🙂 (doporučuji zapnout do celého okna)

Pokračovali jsme dál v ceště. Vítr docela zesílil a my jsme museli rozrážet větší vlny. Dost to kopalo a házelo a dokonce mi uletěla čepice. Na tak malé loďce cítíte každou větši vlnku. Po hodině jízdy jsme přijeli k místu na šnorchlování. Bohužel jsme už nestihli želvu, která zde byla, ale to nám nevadilo, jelikož jsme jich už videli spoustu.Po zhruba půl hodině šnorchlování proběhla pauza na jídlo a pokračování cesty. Postupně se nám odkrývalo krásné pobřeží. Viděli jsme spoustu vyschlých vodopádů, kde prý teče voda pouze když prší 5 dní v kuse. Viděli jsme jeskyně, které vytvořila láva ze sopky, vrásčité pobřeží a spoustu krásné přírody. Na část Na Pali se můžete dosta i trackem. Je to prý nejtěžší trail, který je zapsaný. Cesta jen tam trvá přes 12 hodin a je opravdu náročná. Většina lidí si tento výlet plánuje na 2-3 dny.

Projeli jsme celé pobřeží a vydali se zpět do přístavu. Moře už bylo klidné a loď tolik neházela.

Celkově byl tento trip opravdu super, a určitě nelitujeme 220 dolarů co to stálo.

Zhruba ve 12:00 jsme jeli na oběd do místního obchodu. Zkusili jsme nějaké kuře s něcím. Ani jsme nevěděli co to bude. Trochu nás to překvapilo, ale něco jsme snědli 😀 Poté jsme se vydali na projížďku kaňonem Waimea.

Pozn. Tento kaňon je považovaný za Grand Canyon Pacifiku. Je dlouhý 16 kilometů a hluboký 900 metrů.

Udělali jsme pár zastávek a pořídili nějaké fotky. Rozloha je opravdu fascinujicí a vůbec se to nedá zaznamenat fotkou. Vyjeli jsme také na vrchol, ale jelikož byla šílená oblačnost, neviděli jsme nic. Snad příště.

Celkově jsme tento den najeli kolem 200-250 kilometrů.

Večer jsme zašli na náš oblíbený burger a poté do místního baru. Pivko za 5 dolarů nebylo špatné. Vyzkoušeli jsme místní Blue Lagoon, což je něco podobného jak Fenix. Dále místni ležák, cider atd. Pokecali jsme s místníma, kteří nás pozvali na panáka. Whisky se skořicí a něčím dalším jmenovalo se to Fire Ball a chutnalo to docela dobře. Večer jsme si opravdu užili, rundu jsem také otočil, abychom ukázali, že nejsme mačky. Místní v baru rozjížděli karaoke a hecovali se kdo bude zpívat. Docela nás překvapilo, že jsme neplatili Colu z postmixu. Prý to berou jako sodu a nechtějí za to nic. WHAT?

Kolem 23:30 jsme šli na hotel spát. Celkově tento den hodnotím jako velice zdařený, ale bylo to náročné.