Kréta – den 1. + 2.

Naše cesta započala v neděli odletem z Prahy. Letěli jsme se společností Aegean přes Atény. Využil jsem online check-inu a rezervovat místa u exitu na oba lety. Letenky jsem si nechal poslat do mobilu, takže nebylo potřeba nic tisknout a jelikož jsme měli jen příruční na letiště jsme dojeli cca hodku a něco před odletem.

Oba lety super. Na exitu hodně místa, nová letadla A320tky. Na letu Praha -> Atény dávali 2x pití a jedno jídlo, což je docela fajn, když srovnám např. s ČSA. Let Atény -> Heraklion byl velice krátký, dávali jednou pití a snack. I tak potěší.

Po příletu jsme si šli vyzvednout auto do Hertz. Zde mě pěkně naštvali, jelikož jsme neměli pojištění auta, které si zásadně neberu a chtěli po mě depozit 5.000 eu. Se asi po… U Hertz mám už x rezervací, vždy bez problému a najednou toto. Standardně dáváme depozit kolem 300-500eu někdy nechtějí nic.

Prý když si sjednám pojištění za 120eu tak nemusím dávat žádný depozit. Sráči! Prý nějaké nařízení Řecké vlády. No nic auto jsme měli o 50% dražší, ale nedá se. Dostali jsme Ford Focus, úplně novej najeto 340 km. Aspoň, že tak.

Vydali jsme se do prvního hotelu v Heraklionu. Docela pěkný hotel Castello hotel v blízkosti centra. Po zabydlení jsme vyrazili na večerní procházku do centra města. Dali jsme si jídlo a prohlédli si místní kašnu, palác a kostel. Jelikož hodně foukalo a byla zima, šli jsme zpět.

Den 2 – Knossos

Na dnešní den jsme měli připravenou návštěvu vykopávek největšího chrámu na Krétě – Knossos. Dle historiků se jednalo o politické centrum mínojské civilizace a její kultury. První palác byl postaven v 19.st.př.n.l. Během dalších 300 let prošel několika přestavbami díky častým zemětřesením. Kolem roku 1400 př.n.l. palác představoval rozsáhlé náboženské a administrativní centrum s 5000 – 8000 obyvateli.

« 1 of 2 »

Komplex je hodně velký a i když bylo mimo sezónu, bylo zde hodně lidí. Lístek stojí 15 eu single jen na vstup do paláce, nebo 16 eu double, kde je i vstup do Muzea v Heraklionu, což jsme vzali, jelikož jsme tam měli v plánu jet.

Chrám prošel hodně velkou a dle mého ne moc povedenou rekonstrukcí. Hodně věcí je vylito betonem, jsou zde různě plechové střechy atd. Nevypadá to moc dobře. Také nás trochu zarazilo, že se vše opírá o názor jednoho historika Arthura Evanse. Jedná se o anglického archeologa, který v roce 1900 zakoupil celou lokalitu Knossu a začal s odkrýváním paláce.

Většina poznatků je tady na základě jeho pocitu, že to tak asi mohlo být i když spousta dalších archeologů má jiný názor. Těžko říct, my jsme to brali s rezervou.

Nicméně, místo je to pěkné a určitě stojí za vidění. Komplex je to velký, a když si člověk představí, jak asi chrám vypadat, je to zajímavé.

Jakmile jsme měli vše projité, vypadli jsme se na jídlo do blízké restaurace, kterou nám doporučil tripadvisor. Dali jsme si dobré jídlo, nakrmili kočičáky a jeli do muzea v Heraklionu. Jelikož jsme měli lístky z Knossosu nemuseli jsme nic platit. Muzeum je docela velké a obsahuje především nálezy z vykopávek v Knossu a Málii. Zde jsme byli asi 2 hodinky a poté se šli ještě projít k moři do přístavu, kde je velká pevnost. Bohužel zavřená z důvodu rekonstrukce. K večeru jsme se dali na cestu do dalšího města Mália, kde jsme již měli rezervované ubytování v hotelu Drossia Palms Hotel. Zde opět Google Maps úplně mimo, hotel jsme hledali jak paka. Nakonec se podařilo. Příjemný rodinný hotel, má dvě části. Starší a novou v které jsme byli ubytovaní. Slečna říkala, že jsme první hosté, jelikož je to první sezóna, kdy je nová část otevřena. Pokoj byl opravdu vkusně zařízený a moc pěkný. Večer jsme zašli na jídlo opět dle tripadvisoru. Opět skvělé. Velký výběr piv, a drinků, skvělé burgery a deserty. Co víc si přát.