Kréta den 6 a 7. – Chania, Aptera, Rethymno

Máme tady další den. Tentokrát jsme zajeli do města Chania, což je krásné podřežní město, kde naleznete spoustu zajímavých věcí. Mezi ty hlavní patří starý přístav, kde můžete vidět nádherný maják u pobřeží včetně zachovalé pevnosti. Je zde také pěkné muzeum, kde uvidíte spoustu artefaktů z vykopávek. Spousta turistů a restaurací, kde se můžete skvěle najíst. My jsme zvolili restauraci v přístavu a krásným výhledem.

Po jídle jsme se vypravili na další vykopávky – Aptera. Bohužel měli zavřeno otevírací doba myslím do 15:00 (my jsme přijeli nějak po 4té) což je úplná kravina. Nicméně kousek je krásná pevnost a užásné výhledy. Určitě to stojí za vidění, pokud to stihnete. Jelikož jsme už byli unavení jeli jsme zpět na hotel.

Druhý den nás čekala návštěva města Rethymno, kde je nádherná velká benátsko-turecká pevnost, kterou můžete celou projít. Je zde krásný výhled, člověk hned vidí, že strážci měli přehled o všem v okolí jak z moře, tak z pevniny. Po cestě z pevnosti jsme nakrmili místní kočičky, jelikož vypadali hladově. V přístavu jsme zasedli do super restaurace Zefyros což je rodinná restaurace se super přístupem a kvalitním jídlem. Dali jsme si luxusní rybu. Cenově to není úplně levné, ale opravdu to stojí za to.

« 2 of 2 »

Po jídle jsme se vydli na další vykopávky – Tylissos. Opravdu krásné vykopávky města, kde uvidite nespočet domů. Byli jsme zde sami. Bohužel většinu návštěvníků Kréty zajímají jen nejvíce profláklé památky, což je velká škoda. Kréta nabízí opravdu spoustu vykopávek z nichž velké množství stále čeká na odkrytí.

Po prohlídce jsme se vydali na letiště vrátit auto. Jelikož jsme letěli ráno, chtěli jsme být bez auta. Toto nám ve finále způsobilo zbytečné nervy. V hotelu jsme totiž řekli, že potřebujeme taxík na 5hodin ráno. Bohužel se na nás vysrali a nic nedomluvili. Stáli jsme tedy před hotelem a nevěděli co dělat. Zkoušeli jsme x taxi služeb, ale sehnat na Krétě taxík takhle ráno je praktivky nemožné. Hotel byl docela zapadlý a žádné auta nejezdili. Odlet za hodinu a půl a my jsme stále neměli odvoz. Najednou se vesmír slitoval a z hotelu vyšel mladý pár, který měl ještě auto a velkou náhodou jeli také na letiště. Byli moc hodní a svezli nás. Díky tomu jsme letadlo stihli, ale na letišti jsme museli předběhnout prakticky všechny. Plyne z toho další ponaučení. Nikdy nevracejte auto předtím a nespoléhejte se na idioty v hotelech, kór v Řecku.

Tím naše výprava po Krétě končí.